تبلیغات
نقد و بررسی بازی های روز سال 2012

اطلاع از وضعیت فروش بازی ها

قالب وبلاگ

نقد و بررسی بازی های روز سال 2012 - و افسانه آغاز می شود
 

و افسانه آغاز می شود

نویسنده: مهدی صولتی

 

سقوط در دیوانگی

یکی از نکات اصلی داستان سری Halo مشکلاتی است که برای Master Chief و یار او Cortana اتفاق می افتد. Cortana یک هوش مصنوعی بسیار پیشرفته است که در یک زمان می تواند داده های بسیاری را آنالیز کند، ولی یک مشکل اصلی برای این هوش مصنوعی ها وجود دارد و آن هم عمر کم آن ها است. بعد از 7 سال این سیستم کم کم یا کارایی خود را از دست می دهد و یا کاملاً دیوانه می شود و سرانجام می میرد. چندین سال از آخرین باری که Cortana را دیده ایم، گذشته است. فرانک اوکانر (Frank O’Connor) کارگردان سری Halo می گوید: "رابطه Master Chief و Cortana و درمان او و شیوع این بیماری بخش مهمی از داستان نسخه چهارم را شامل می شود و از همان اوایل بازی این موضوع مطرح می شود."

اما Cortana با سایر هوش مصنوعی ها فرق می کند. نحوه ساخته شدن او و ارتباطش با هوش مصنوعی های دیگر و موقعیتی که در آن قرار دارد، باعث شده که او متفاوت باشد. حالا سوال اینجا است که آیا این وقایع باعث درمان Cortana می شوند یا او را ضعیف تر می کنند؟ رابطه Cortana با Master Chief چطور است؟ اوکانر می گوید: "بالاخره زمان آن رسیده که رابطه این دو فراتر از یک رابطه معمولی در دنیای بازی های کامپیوتری برود و این خیلی مهم است که تنها دوست شما از شما انسان تر است و در عین حال یک هوش مصنوعی است و این به چه معنی است که با جایگاهی که در کهکشان دارید، به فکر درمان مریضی او باشید.

شما Cortana را در Halo 3 نجات دادید، ولی این نجات بیشتر جنبه فیزیکی داشت تا نجات کلی موجودیت او." جاش هولمز (Josh Holmes) کارگردان اجرایی بازی می گوید: "این بازی واقعاً در مورد بازگشت Master Chief است. تمرکز زیادی روی این بخش شده و سعی می کنیم که بازیکن ها در طول بازی Master Chief را بیشتر به عنوان یک انسان و یک شخصیت بشناسند." ما در ابتدای ویدئوی عرضه شده از Halo 4 مشاهده کردیم که Cortana سعی دارد Master Chief را بیدار کند. این تنها بخش کوچکی از داستان است و از همین مرحله اول، خصوصیات شخصیتی Master Chief شکل می گیرد و حالا Cortana در خطی قرار گرفته که با ترس و استرس سعی دارد وی را بیدار کند. بازیکن ها باز هم در زره John-117 قرار می گیرند و Master Chief با این لباس دوباره بیدار می شود. در اولین صحنه بازی، متحیر گرافیک آن خواهید شد.

موتور بازی، نسخه تغییر یافته Halo: Reach است، ولی تغییرات بسیاری در آن شکل گرفته و تکنولوژی نور و سایه پیشرفت چشم گیری داشته است. کشتی ای که در آن هستید به نظر مرده و جن زده، ولی پر از جزئیات است. وضوح تصویر 720p در کنار FXAA باعث خلق شخصیت های بسیار با کیفیت شده که حتی در نزدیک ترین حالت هم همچنان زیبا هستند. تکنولوژی Motion-Capture هم که برای آن ها به کار رفته، بسیار طبیعی کار شده است. Master Chief می پرسد که چرا مرا بیدار کردی؟ و Cortana اشاره می کند که در طول زمانی که او خواب بوده، Firmware جدیدی برای لباس او ساخته که نتیجه HUDهای جدید هم هست. 343 اشاره می کند که رابطه Master Chief و Cortana همیشه مهم بوده، ولی اینبار این رابطه وارد یک مقطع جدید می شود و تمرکز بیشتری هم روی آن شده است. Halo 4 در مورد ذات داخلی انسان ها در قالب هر دوی این شخصیت ها صحبت می کند و حتی تگ تبلیغاتی بازی “Wake Up John” است که بیشتر به جنبه انسانی بودن بازی اشاره می کند تا جنبه قهرمانی این شخصیت.

Forerlinnersها چه کسانی هستند؟

سه گانه جدید Halo اینبار درگیر موجودات فضایی جدیدی به نام Forerlinner است. آن ها یک تمدن بسیار کهن هستند که زمان های خیلی دور ناپدید شدند و می خواهند برای نجات طبیعت و زندگی، تمام آن را تخریب کنند. آن ها با انسان ها در تماس بوده اند و 100 هزار سال پیش وارد جنگ بزرگی هم با آن ها شدند و انسان ها را شکست دادند. آن ها انسان ها را در حد انسان های اولیه تنزل دادند. بعضی از این موارد تنها گذشته داستان است و بعضی از آن ها به داستان Halo 4 ربط دارد. در مرحله خروج از کشتی بزرگ ما با Covenantها هم روبرو می شویم.

چرا آن ها در اینجا وجود دارند؟ آیا آن ها با Forerlinnerها همدست هستند و یا اینکه خودشان جبهه ای جدا را تشکیل می دهند؟ با ظهور Covenantها اسلحه ها هم رو می شوند. سبک تیراندازی بازی خیلی شبیه به اولین Halo است و گیم پلی دیوانه وار سریع است و شما همانند یک لشکر تک نفره در میان دشمنان تیراندازی می کنید. اینکه با چه نوع دشمن هایی روبرو هستیم، هنوز نامعلوم است، ولی Halo 4 دشمنان و نحوه مبارزه جدیدی را به سبک Sandbox اضافه می کند. بازی از نظر مکانیزم مبارزه دشمنان تغییرات زیادی داشته است. آن ها طور دیگری هستند و سلاح های کاملاً جدیدی دارند.

343 می گوید که وقتی Master Chief به Requiem سقوط می کند، با دشمنانی کاملاً جدید و متفاوت از نظر مبارزه روبرو می شود و حال این خود به یک مکاشفه تبدیل می شود که آن ها که هستند و چگونه باید با آن ها مبارزه کرد. آن ها می گویند که می خواستند دشمنانی طراحی کنند که نحوه مبارزه با آن ها کاملاً متفاوت تر از Covenantها باشد. اگر شما با یک دشمن روبرو شوید، یک چالش خواهید داشت. اگر با گروهی از آن ها روبرو شوید، چالشی کاملاً متفاوت تر و البته سخت تر را پیش رو خواهید داشت. در حالیکه هنوز نمی دانیم چه کسی و یا چه چیزی روی Requiem  زندگی می کند، این را می دانیم که این سیاره بسیار بزرگ است و این وسعت در گیم پلی هم وجود دارد و دنیای عظیمی برای گشت و گذار در مقابل شما خواهد بود. همانند حس اولیه ای که در حین بازی کردن نسخه اول Halo داشتیم، این بازی هم از نظر محیط و دشمنان کاملاً ناآشنا است. بخش مهمی از تیم 343 هم روی قسمت چندنفره بازی کار می کنند.

 

() نظرات



ساعت فلش


Pichak go Up
میهن موبایل - دانلود موبایل،برنامه موبایل،بازی موبایل،تم موبایل،,والپیپر موبایل